نیاز دماوند.

قوانین حریم خصوصی

دسته‌بندی نشده

6 نوامبر 2023 138 بازدید
نیاز دماوند.

حریم خصوصی در فضای مجازی یکی از موضوعات و چالش هایی است که در سال های اخیر اهمیت بسیاری پیدا کرده است. حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی به یکی از دغدغه های کاربران فضای مجازی، کارشناسان و فعالان این حوزه تبدیل شده است. در این مقاله به ابعاد مختلف موضوع حریم خصوصی در فضای مجازی می پردازیم.

مقدمه

تا سال های نه چندان دور افراد برای حریم خصوصی خود ارزش و اهمیت والایی قائل بودند و برای حفظ و در امنیت نگه داشتن آن اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه ایی را به عمل می آوردند و از اقداماتی که حتی خدشه ایی به حریم خصوصی خودشان وارد کند نیز پرهیز می کردند.

یکی از اقدامات پیشگیرانه ای که از زمان های بچگی هایمان در ذهن داریم این بود که، والدینمان به ما می گفتند: اتفاقاتی که داخل خانه می افتد و حرفایی که زده میشود در محیط بیرون و مدرسه تعریف نشود و آن را مانند یک راز بدانیم و آن را افشاء نکنیم.

اگر به گفته های والدینمان توجه کنیم پی میبریم که هدف از این اقدامات، در امنیت نگه داشتن حریم خانه و خانواده بود و اینکه اجازه ندهیم دیگران با دانستن اطلاعات در خصوص ما و یا خانواده ما، وارد حریم خصوصیمان شوند.

اما امروزه تا حد زیادی این اقدامات گفته شده اجرا نمی شود و افراد با کمال میل برای دوستان دیده و نادیده  ی خود در فضای مجازی، اتفاقات روزمره خودشان را تعریف می کنند.

مثلا درکدام رستوران غذا خورده اند، به کجا مسافرت رفته اند.

عکس های خود را برایشان به اشتراک می گذارند و کوچکترین تجربیات خود را برایشان توئیت می کنند. ولی با تمام این بی احتیاطی ها باز هم انتظار دارند که حریم خصوصیشان در امان باشد و اگر کسی حریم آنها را نقض کند برآشفته شده و با آن شخص خاطی برخورد سختی خواهند کرد.

به قول وستین « تمایل هر فرد برای داشتن حریم خصوصی هیچ گاه مطلق نیست چرا که همزمان با تمایل فرد برای عضویت در جامعه است. بنابراین هر فرد مدام در پروسه تنظیم و تطبیق خود با وضعیتی است که در آن هم تمایل به حفظ اطلاعات شخصی اش دارد و در عین حال می خواهد در جریان برقراری ارتباط با دیگران به تبادل اطلاعات بپردازد و این تبادل اطلاعات در سایه شرایط محیطی و هنجار های اجتماعی است که جامعه برایش تعیین می کند.»

با توجه به مطالبی که گفته شد، در سال های اخیر تنها دغدغه افراد و خانواده ها در خصوص حفظ حریم خصوصی، در امنیت نگه داشتن آن در میان دوستان و آشنایان با یکسری اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه بود و محفوظ نگه داشتن آن با رعایت آن اقدامات بسیار سهل و آسان بود.

ولی امروزه با رشد و گستردگی فناوری و تکنولوژی، امنیت حریم خصوصی در فضای مجازی برای کاربران با دشواری هایی رو به رو شده است و دیگر نمیتوان با همان اقدامات پیش پا افتاده، به حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی اقدام کرد. بلکه بنا به موقعیتی که داریم باید از اقدامات متنوع و به روزتری استفاده کنیم تا هم متناسب باشد و هم بتوانیم با آسودگی خاطر از فضای مجازی استفاده کنیم، بدون اینکه لطمه ایی به حریم خصوصیمان وارد شود.

از این رو سایت نیازمندیهای دماوند

سایت نیازمندیهای دماوند و اشخاص وابسته به آن (از این پس به جای نام سایت نیازمندیهای دماوند از کلمه ما استفاده می شود) متعهد به حفاظت از حریم خصوصی شما هستند و به حریم هر شخص احترام می گذارند. ما تلاش می کنیم تا قوانین قابل اجرایی را در خصوص حفاظت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شخصی شما تنظیم کنیم. سیاست حفظ حریم خصوصی ما شامل اطلاعیه های مربوط به حریم خصوصی و یا اظهارات حاوی اطلاعات تکمیلی در ارتباط با محصولات و خدمات خاص عمومی است. دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی ما در رابطه با جمع آوری، استفاده و محافظت از اطلاعات شخصی شما پخش نخواهد شد.

اگر شما کودک هستید، برای دسترسی و استفاده از محصولات و خدمات ما باید از والدین یا سرپرست خود تقاضا کنید تا سیاست های حفاظت از حریم خصوصی ما را مطالعه کنند و با آنها موافقت نمایند. در چنین شرایطی قادر به بهره گیری از خدمات ما خواهید بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *